logo Soltec

Často kladené otázky


Od 1.8.2020 máme nový emailový server. Ak používate starší operačný systém (OS), môžete zaznamenať problémy s odosielaním e-mailov.

Ak používate starší operačný systém Windows XP/7/8, je potrebné skontrolovať dostupnosť aktualizácií prostredníctvom Windows Update a všetky dostupné dôležité aktualizácie nainštalovať a počítač následne reštartovať. Po reštarte je potrebné dostupnosť aktualizácií opäť skontrolovať a vyššie uvedený postup opakovať dovtedy, kým sú dostupné dôležité aktualizácie.

Následne si stiahnite opravu nižšie (podľa typu operačného systému), stiahnutý súbor opravaXXXX.zip rozbaľte a postupujte podľa návodu v súbore postup.txt:

Vyššie uvedené operačné systémy nie sú už dlhšie podporované spoločnosťou Microsoft, tj. k dispozícii nie sú žiadne, prípadne len bezpečnostné aktualizácie. Tieto operačné systémy nepoužívajú verzie TLS 1.1 a vyššie, preto je nutné systém aktualizovať a povoliť nové verzie TLS podľa vyššie uvedeného postupu.

Ak by problémy pretrvávali aj po nainštalovaní aktualizácií a opravy podľa vyššie uvedeného postupu, neváhajte nás kontaktovať.  

Ak máte na našom emailovom serveri emailovú schránku, je tiež dostupná cez webové rozhranie, tzv. WEBMAIL. Môžete emaily odosielať, prijímať, meniť si heslo ku schránke, nastavovať si "out of office" (automatickú odpoveď v čase, keď nemôžete odpovedať na maily). 

Aj napriek tomu, že WEBMAIL máme zabezpečený SSL certifikátom (HTTPS), stále zostáva najbezpečnejší spôsob práce s elektronickou poštou prostredníctvom poštových klientov - programov nainštalovaných na vašom počítači alebo inom zariadení (mobil, tablet). Preto odporúčame, aby ste na bežnú dennú prácu s Vašimi emailami používali softvér na to určený (Microsoft Outlook – platená aplikácia, Mozilla Thunderbird – zdarma, na mobilných zariadeniach emailové aplikácie BlueMail alebo K9 - zdarma, Outlook - zdarma pre užívateľov O365, prípadne predvolené aplikácie Email, Google Mail). Tieto aplikácie používajú iný spôsob spojenia (IMAPS/SMTPS) so serverom a zabezpečia, že pripojenie na server i prenášané údaje sú maximálne chránené. Informácie potrebné pre nastavenie emailového účtu v týchto aplikáciách nájdete na tejto stránke nižšie.

Technológia Webmailu je zraniteľnejšia, nakoľko používa na prácu s emailami bežný prehliadač webových stránok, pričom na šifrovanie spojenia i prenášaných údajov využíva protokol HTTPS. Je omnoho jednoduchšie zneužiteľná na rôzne typy útokov, najmä je možné jednoducho oklamať užívateľa prostredníctvom emailu s falošnou linkou tváriacou sa ako stránka Webmailu, pričom je to stránka útočníka, ktorá môže vyzerať úplne rovnako ako stránka Webmailu, na ktorú ste zvyknutí. Preto má Webmail slúžiť ako posledná možnosť, keď sa potrebujte dostať k emailom z iného zariadenia, ktoré bežne nepoužívate

Pozor

V súčasnosti sú aktívne spam/phising kampane, ktoré prostredníctvom emailových správ vyzývajú ľudí na zadávanie prihlasovacích údajov k emailovým účtom z dôvodu prekročenia kapacity schránky, neplatného hesla, vypršania platnosti hesla apod.. Prosíme, tieto emaily vymažte a nikdy nepostupujte podľa pokynov v nich uvedených! Svoje prihlasovacie údaje zadávajte výlučne na stránke Webmailu!

Podľa nasledujúcich údajov si môžete nastaviť poštových klientov pre emailové schránky vytvorené na našich serveroch.
Prihlasovacími údajmi sú Vaša emailová adresa v tvare napr. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. a Vaše heslo je heslo, ktoré ste od nás obdržali pri vytváraní emailovej schránky.

POP3


Server prichádzajúcej pošty: mail2.soltec.sk
Port: 995
Šifrovanie: SSL

 

IMAP


Server prichádzajúcej pošty: mail2.soltec.sk
Port: 993
Šifrovanie: SSL

 

SMTP


Server odchádzajúcej pošty: mail2.soltec.sk
Port: 465
Šifrovanie: SSL

  • zaškrtnúť SSL šifrovanie
  • zaškrtnúť overenie normálnym heslom
  • prijať všetky certifikáty, ak sa systém opýta

Naimportovať certifikát:

  1. Uložte si súbor na disk SOLTECsro2.crt.
  2. Kliknite dvakrát na uložený súbor a zvoľte Otvoriť.
  3. Kliknite na Inštalovať certifikát, zvoľte Lokálny počítač a kliknite na Ďalej, zvoľte Umiestniť všetky certifikáty do nasledovného priestoru, kliknite na Prehľadávať a vyberte Dôveryhodné koreňové certifikačné autority, potvrďte kliknutím na OK, kliknite na Ďalej a Dokončiť.

V urgentných prípadoch môžete používať schránku aj cez webové rozhranie https://webmail.soltec.sk.

Ak si neviete poradiť, neváhajte nás kontaktovať.

Kontaktujte nás